Процена о томе да ли је члан 3. прекршен или би могао бити прекршен такође може подразумевати испитивање било ког вида заштите који земља пријема или организације у њој могу ставити на располагање појединцу који треба да буде враћен. Ако опасност којој ће појединац бити изложен по повратку испуњава минимални степен озбиљности да би се применио члан 3, мора се проценити да ли је држава пријема заиста и практично кадра и вољна да заштити тог појединца од те опасности.
Хида против Данске: У овом предмету је представку поднео Ром са Косова који је тврдио да ће бити подвргнут поступању супротном члану 3. буде ли присилно враћен на Косово. Узимајући у обзир општу ситуацију на Косову у то време (2004), ЕСЉП је приметио да инциденти насиља и злочина против припадника мањина и даље представљају разлог за забринутост и да постоји потреба за међународном заштитом припадника мањинских етничких заједница. Међутим, упркос том разлогу за забринутост, организују се присилни повраци на Косово који подлежу поступку процене индивидуалних околности (индивидуализовани скрининг) који обавља привремена административна мисија УН на Косову (УНМИК).
ЕСЉП је приметио да је Данска већ представила УНМИК-у један број људи са Косова чији су захтеви за одобрење сталног боравка у Данској одбијени, после чега су били приморани да напусте ту земљу. У неким случајевима, УНМИК је имао примедбе на повратак одређених лица и у таквим случајевима Данска је до даљњег одложила њихово враћање. У случају овог подносиоца представке такође је био примењен такав „безбедносни” поступак процене индивидуалних околности, што значи да би, у случају да је УНМИК имао примедбе на његово враћање, поступак враћања био до даљњег одложен. Стога ЕСЉП није нашао да постоје битни разлози да се верује да ће подносилац представке, иначе етнички Ром, бити суочен са стварном и акутном опасношћу да буде подвргнут поступању које је противно члану 3. |
То питање је размотрено у предмету Хида против Данске,[1] у коме је показано како способност неке државе да пружи одговарајућу хуманитарну заштиту појединцима може ослободити ту државу одговорности за повреду члана 3.
[1] Hida v.Denmark, представка бр. 38025/02.